Summa sidvisningar

måndag 31 januari 2011

Helgen som gick!

Nä hörninini! Det häringa livet i France kanske inte är så dumt trots allt..
Det började med fredag.
Vi hade lite avslutning med klassen för att fira att vi tagit oss igenom den. Jag tyckte det var ypperligt då även jag fick ett fint diplom att hänga på väggen. : )
Det började pratas om att kanske åka skidor till helgen och jag och Ashe var ju allt lite sugna på after ski också!
Vi gjorde slag i saken och på studenters vis började se oss om efter nånstans att bo i Alpes D´huez. Enaitz och Victor från klassen ville också hänga på. Vi lyckade inom loppet av en och en halv timme, hitta rum som inte ruinerade oss, boka bussbiljett och hyra skidor. Inte illa med tanke på all jädra byråkrati i det här landet. (ska man t ex ansöka om förmånskort nånstans måste man typ lämna blod och släktforska fram nån reko gubbe man haft i sin familj för att få ta del av diverse rabatter etc)

Under kvällen käkade jag fondue (igen) med klassen. Supertrevligt och vi blev "cheesed out man. Like for real" Några beställde även chokladfondue och det hela avslutades med en lite chartreuse som huset bjöd på.

                                          Chokladfondue med vänner!

Bums i säng efter att vi fyllt våra magar med ost för att ladda inför helgens bravader..

Lördag.
Vi kom till ett soligt (börjar nästan bli tjatigt va? ; )) och underbart Alpes D´huez vid 9 tiden. Vi traskade ner med vårt pick och pack till det gulliga lilla stället Le Chemoins. De som jobbade där va engelsmän och välkomnade oss med ett "Alright love, you ok?"
När vi äntligen hade kommit upp i backen ville Ashe bara åka i de gröna backarna "dude, no way I´m going after you lot" så jag och Enaitz åkte uppåt berget för att åka lite röda och blå. Tyvärr så är inte snön så bra då det inte snöat på flera veckor och det är isigt i backarna.
Vi möttes upp för lunch istället tillsammans med några vänner till Ashe. Två tjejer var med vilket nog var tur då det började bli lite väl grabbigt ett tag. Servitörerna va franska ut i fingertopparna och för att få service snabbt passade jag på att flirta lite med vår. Det ledde ju till att jag fick en skvätt whisky till kaffet som en av servitörerna bar i brallorna. Världsklass.

Anledningen till att vi åkte hit var för att Ashe hade hört att de hade en utomhuspool. Han tjatade om den där poolen som ett barn på julafton. Tills han insåg att han var tvungen att ha små speedos på sig. I frankrike är det förbjudet att ha shorts på sig när man badar i pool. he he.. Detta hindrade dock inte honom! Man kunde hyra men han vägrade det eftersom "I don´t want some other dudes pube man".

Dessvärre missade jag det hela då han gick för att bada i 2 timmar(!) själv. "man, I´m shrinking!"

Kvällen vigdes åt dekadensen och de ädla dryckerna! Ack så det flödade och utgång blev det.. Med besked. Eftersom jag numera är "en av killarna" så får man också bjuda damerna på drinkar. Dvs de som var med oss, inte nån annan.
Vi gick på klubb och där hände följande:

Jg står och dansar med mina homies då det dyker upp en tjomme och börjar prata engelska. Det visar sig att han är australiensare (he he) och säger: " Du är sötare nu än när jag såg dig i backen idag. Du var söt då med men du hade en snorkråka i näsan och gick av lifen vid babybacken" Jahapp. Eftersom jag är oerhört svag för annorlunda raggningsrepliker gick den naturligtvis hem. Han fick mitt nummer och jag en inbjudan till London där han bor.. Inte illa!


                                          Killarna och jag. : )  

Söndag.
Eftersom jag inte är 20 längre så tog lördagens festande rätt hårt på mig.
Jag fick återhämta mig lite genom att ligga i backen och sola meda Ashe lärde sig med en snigels hastighet att ta sig ner för berget. Mellan varven kom han förbi för att kolla till mig så jag inte hade kolat vippen.
Jag, Ashe och Enaitz åkte lite till på eftermiddagen och sen bar det av hem. Helgen var fantastisk men jag såg inte fram emot att krypa in i min cell igen..


                                          Dude, this is awsome.

2 kommentarer:

  1. Finaste du! Jag älskar dina uppdateringar, keep em coming!! Ser ut som att du har fixat rätt schysst sällskap också ;)

    SvaraRadera
  2. Sa ju att Alpe var Nice! :)
    Gött att det börjat ordna upp sig för dig, och att du har det fint.
    Följer med spänning!
    Kram

    SvaraRadera