Summa sidvisningar

måndag 24 januari 2011

Lördag

Lördag.
Alla som är självmordsbenägna borde hyra ut sin lägenhet, sätta sig på första bästa flyg ner till ett land där man inte förstår ett ord. Då sätter överlevnadsinstinkten igång vill jag lova..
Jag var helt slut så jag vaknade först vid 12.30. Såsade runt på mina 12 kvm och tog mig slutligen ner på stan vid 16-snåret. Var tvungen att handla lite frukostmat i form av skorpor, juice i portionsförpackning samt några bananer. Fransmän lever tydligen på kärlek och luft. Jävla romantiker...
Sylvain hämtade upp mig kl 19 för att ta mig ut på restaurang. Vi hamnade på en väldigt trång restaurang och vi fick i princip klättra in till bordet. Folk glodde på oss och garvade.Naturligtvis. Vi beställde ostfondue och vin. Sylvain är väldigt gullig och jag kände att jag ville återgällda honom genom att bjuda på middagen. "I´ll take care of the bill" sa jag när vi hade krånglat oss upp från bordet. "What" sa han med fransk brytning. "I´ll arrange the payment" försökte jag igen. "What?" sa han ännu mer förvirrad. Va fan.. "I´ll pay for the dinner!" sa jag lite högre varpå folk i restaurangen vänder sig om mot oss och börjar skratta. "In France it is no usual woman pay" säger han lite försiktigt. Jag kände att jag hade brötat på och underminerat hans manlighet. När vi kommer fram till kassan (ja de har en kassa på den här restaurangen) Så visade det sig naturligtvis att jag bara hade 20 euro på mig och de tog inte kort. Sylvain försvann som ett streck till en automat för att ta ut pengar. Folk stirrar på mig som jag vore ett ufo. "Har jag nåt i ansiktet eller?" tänkte jag stilla. Damen i kassan frågar Sylvain om han är med "den unga flickan där"(he he) och vi betalar.
När vi går därifrån frågar jag honom om jag ser så ofransk ut eftersom folk stirrar så. "Yes" säger han "They look at you because you look beautiful." "And you are wiss me" Allt är förlåtet. Franska jag inte förstår och råtthål till rum. Jag förlåter dig Frankrike.

3 kommentarer:

  1. Frankrike låter bättre och bättre :)

    SvaraRadera
  2. Underbart Sofia, det kommer bli fantastiska månader för dig :)

    /Melina

    SvaraRadera
  3. GÔTT! Nu börjar det likna nåt! =)Pepp på dig!

    SvaraRadera