Summa sidvisningar

onsdag 19 januari 2011

From bad to worse...

Jag hatar det har. Jag hatar att det inte finns prickqr pa tagenterna som gor att jag inte kan skriva aao. Om ni fattar vad jag menar.
Hela den har resan har hittils inneburit elande. Inte en jakla ljuspunkt sa langt ogat kan na.
Flytten till det andra stallet resulterade i ett mindre rum, visserligen med eget badrum men utan kylskap. "koket" som de kallar det ar ett helkaklat rum med 4 kokplattor. Tank tvattrum pa mentalsjukhus. Det finns heller inte nat kylskap dar. Jag ringde Sprakpunkten och fragade var jag ska ha min mat och fick till svar. "Ja det ar ju samre standard i Frankrike." Vad svarar man pa det? Jag brot ihop pa en restaurang och bad killen som jobbade dar att visa var det fanns ett internetcafé. En annan gast horde det och vi har sprungit runt halva stan for att hitta det har stallet jag ar pa nu. For jag sa val att de inte vill ge mig nan internet access pa campus forran de har sett att jag betalat den extra kostaden for min kurs SOM JAG BLIVIT INBOKAD FEL PAAAAAAA!!!!!!!!!!!!????
France is bullshit.

3 kommentarer:

  1. Om jag hade varit du så hade jag bestämt en dag för mig själv, typ en vecka framåt eller så, och sagt att känner jag på fredag nästa vecka att jag vill åka hem, så får jag göra det. Eller "när jag har åkt sidor", eller när jag börjat rätt kurs" eller nåt. Då ställs det liksom på sin spets och man har en väg ut, men man får ge det en ärlig chans fram till dess.

    Andra funkar ju mer så att man biter ihop för att man lovat sig själv att vara där i tre månader, men jag är mer av den arten att det inte är värt vad som helst att må kasst och känna sig liten och ledsen. Det är nämligen inte ALLTID det betyder att man övervunnit sig själv och blivit starkare, ibland betyder det bara att man haft med idioter att göra och att det inte blev så bra som man hoppats.
    Men det är ju jag det...

    SvaraRadera
  2. Hej Soffan! Det var längesen sen vi tjatade men nu när jag kikar in på din blogg och läser hur du har har det i France vill jag bara säga...
    Testa nån vecka till eller så. Det kan bli SUUUUUUPER kul... eller... Fuck france och så åker du hem och lever ljuva livet här. Eller vem vet, i något annat härligt land.

    När jag stack iväg till Malta själv, visserligen för en massa år sedan. Hade jag ett helvete innan avresan. Researrangören försökte lura pengar av mig och det var en massa annnan skit med boende osv. När jag äntligen kom dit så var det mer strul. Men till slut löste det sig. Men hela tiden hade jag i baktanken. Om det skiter sig kan man alltid göra något annat himla kul=)

    Sen måste jag säga. Fan vilken bloggerska du är.

    Kram Hanna Sjöstedt

    SvaraRadera
  3. Det här var ju inte riktigt som det var tänkt helt klart...känner dock igen lite av det du skriver med franska sekreteriat...

    Vad det gäller tangentbordet så går det att ställa in svenska. På mitt campus hade vi en massa asiater som envisades med att ändra till hireoglyfer hela tiden (och inte byta tillbaka efter sig).

    Kram och stå på dig!
    //Möllerskan

    SvaraRadera