Summa sidvisningar

tisdag 25 januari 2011

Nya kompisar!

Ok så måndagen började ganska bra. Gick till skolan och försökte förstå lite franska. De har något som de kallar för "lab" här där vi har hörlurar på oss och får lyssna på läraren som babblar en massa obegripligheter och sen ska vi säga efter henne. Jag misstänkte att det blev inspelat men ingen har talat om hum man gör för att lyssna på skiten. Vilket har lett till att jag suttit och glott ut och undrat va de andra håller på med under tiden. Snacka om handlingsförlamad..
Bättre går det ialafall på de vanliga lektionerna! Hej vad det går! Jag pratar inte så mycket dock (vilket är såååå frustrerande!) Men kanske skönt för de andra studenterna.
Jag hänger lite med en killen från London, Ashkan. Han är så sjukt rolig och låter som Ali G som sagt. Han är forskare och ska bo här i 3 år. Ian, amerikanen som jag trodde va lite trög, är nog bara lite reserverad. Och så har vi den vackre spanjoren vars namn är så knepigt att jag mest säger "du" till honom.
Jag, Askan och Ian gick för att käka sushi igår. Det var supertrevligt!
Ashkan, som jag garvar på mig åt så fort han öppnar munnen, frågade om vi skulle ta ett glas och möta upp lite kompisar senare.
Klart jag vill! Hurra! Vänner!!!!!! Vi sitter i en mysig bar och han berättar att han ville satsa på karriären och jag berättar att jag vill dra ut den där pinnen som jag och många andra svenskar har i arslet. "No problem, man" säger Ashkan, "It´s gonna be wicked ére"

Efter några weissbier går vi vidare för att spela biljard med Ian och hans flickvän och deras vänner. Jag har fru fortuna på min sida och spelar helt obekymrat skiten ur de andra. Inombords kan jag knappt tro att det är sant att jag sätter de där bollarna..
Jag ber killarna i baren att ringa en taxi åt mig, de flirtar lite och tar fram ett par handklovar för att kedja fast mig i baren. Hmm.. Det var visst min que till att åka det ja.. Jag är så glad över att ha träffat några vänner och att franskan inte är obegriplig HELA TIDEN att när taxin kommer så öppnar jag dörren och istället säga "bonsoír" skriker jag till taxichaffisen :"Merciiiiiii!!!!"

2 kommentarer:

  1. Tänk att det nästan alltid löser sig till det bästa i slutänden! You rock!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Låter som du haft en bra måndag!

    SvaraRadera