Summa sidvisningar

torsdag 27 januari 2011

We don´t need no education!


Under tisdagen kom jag och killarna överens om att åka lite skidor på onsdagen.
Detta betydde att franskan fick stryka på foten den här dagen.
Vi hyrde skidor och fixade skipass inne i stan på tisdagen och kl 07.15, onsdag morgon, gick bussen till Les 2 Alpes! Hurra!
Det va jag, Ian och hans flickvän Caroline, Enaitz (har lärt mig namnet nu på denne blyge baskier, som han är och inte spanjor, och det uttalas ”Änna”) och Ashkan. Han har precis börjat lära sig åka snowboard. Hans historier om hur det ser ut när han åker är vansinnigt roliga och jag såg mycket fram emot att få se det live. Ashe har även sin bild av Enaitz som en bergsman som jag tidigare nämnt och tydligen är det i hans värld någon som ”åker skidor dag och natt, flår djur levande och dödar björnar med bara händerna samt iklär sig skinnet av samma björn” Enaitz i sin tur är lite för artig för att säga att han är ingenjör egentligen och nog aldrig sett en björn i verkligheten.

Vi kom fram till ett iskallt Les 2 Alpes vid 9 snåret. Vi tog kabinhissen till toppen tillsammans med alla väderbitna skidinstruktörer och deras grupper och gjorde några åk. Förövrigt så åker ju varenda kotte skidor eller snowboard härnere. Själv blev jag omkörd av en kvinna i 60 års åldern som körde snowboard..Jag brukar låtsas att jag är Anja Persson och försöker se nonchalant ut. Tyvärr så ser jag nog mer ut som Stig-Helmer Olsson.

Stackars Ashe var lika dålig som han sagt att han var.. Men han har kämparanda! Lite som Ole om jag nu ska använda sällskapsresan som referens igen. En iransk Ole från London.

Vi andra bestämde oss för att åka ihop men tyvärr tappade jag bort dem efter vårt första åk. Jag åkte runt själv och pratade med lite fransmän i liftarna. Jag brukar börja med att säga att jag är från Sverige. Det brukar vara en isbrytare..

Lunchen intogs således på en bergstopp i oförskämt fint väder! Jag beställde nåt franskt. Det var lite som potatisgratäng med smält brieost och bacon.. yum.
Vi fortsatte att åka och gosse.. backarna här är onekligen aggresiva! I Serre åkte jag i de svarta backarna men här var de röda riktigt läskiga.

Under eftermiddagen hände det lite grejer som man ändå kan lägga i kategorin ”märkligt- fast roligt att berätta”.
Det första som hände var att Caroline, ser en tjej ramla i backen. Ur tjejens väska ramlar något som på håll ser ut som en baguette. Caroline vill vara vänlig och hjälpa den strandsatta snowboardisten och åker fram för att plocka upp baguetten.
Det visar sig att ”baguetten” är..en dildo. En något udda tingest att ta med sig på skidturen kan  man tycka. Ashes kommentar? ”wicked”. Naturligtvis.

Den andra ”märkligt- fast roligt att berätta” hände när vi hade hittat Ashe på afterskin, lagom packad, dansandes själv, ivrigt till Metallica. Folk festade på ganska bra och det var inte bara alkohol som flödade.
När vi skulle åka därifrån åker det en kille upp jämnsides med mig och skriker ”I´m so fucking high!!!! Whoohooo!!!!!”
När jag såg mig lite mer omkring kunde man ganska lätt urskilja att hela backen var full med lallande fransoser i varierande nykterhetstillstånd. Några åkte upp jämnsides för att säga att de älskar mig. Trevligt. Dock vet jag inte hur jag ska tackla det när man susar ner för backen i vad som känns som 100 km i timmen.

                                          Lunch i backen.

After ski som heter duga! Lägg särskillt märke till min BALJA weissbier..Här poserar jag tillsammans med Ashe.= )

                                          After ski i bergen. Livet kan vara sämre.
                                          Jag och Caroline i Les 2 Alpes.
                                             

5 kommentarer:

  1. Nu är du p banan och jag andas ut! Fortsätt det ljuva livet nu s hörs vi!!

    SvaraRadera
  2. Japp nu jäklar ska det bli åka av! Ha ha! Jag är på!
    Sofia

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅH du är så cool att jag får nackspärr! GO SOFIA <3

    SvaraRadera
  4. Tänk vad mycket som har hänt på bara två veckor... fantastiskt Sofia!

    /Melina

    SvaraRadera
  5. Visst var där fint!!? :)
    Kram

    SvaraRadera