Summa sidvisningar

måndag 13 augusti 2012

Plugga eller inte plugga - det är frågan.

Nämen hörninini!

Öppet forum som detta skulle jag nu vilja ha lite råd från er som jag känner. Kanske er som jag inte känner också för den delen. Bara det är relevant.


Jo det är så att jag har en skrivarnerv som skaver vart jag än vänder mig. Därav att jag börjat blogga. Inte så att jag gör femtioelva inlägg stup i kvarten som Kissie (ja, jag kan inte låta bli att fascineras, är det brösten eller att flickebarnet shoppar som om det inte fanns nån morgondag? Jag skäms över att jag kollar på något så ytligt men jag skyller på att jag vill hålla mig up-to-date i bloggvärlden. Jag läser ju även Michelle Obamas tweets för tusan.)

 Så, jag har ju börjat fundera på det här med copywriting. Jag har gjort lite efterforskningar och kommit fram till att det passar in i det jag vill göra.
Nu undrar jag lite om någon vet hur man kan gå till väga? Förutom det uppenbara att gå en utbildning då.

Såhär är det nu då. Jag vill liksom inte sitta med icas reklamblad och skriva rafflande texter om ryggbiffar till extrapris. Hur kreativ bör man vara? Jag inbillar mig att jag är hyfsatt kreativ och fantasifull men vet inte vilken måttsats jag ska använda mig av. Det blir ju dumt om jag använder deciliter och folk i branschen mäter i gallons. Då kan det ju bli skevt liksom.

Finns det några konkreta råd? Jag menar då inte: "ja, du kommer vara skitbra!" tack (på förhand) men inte särskillt konstruktivt.

Vad kan man vänta sig som ny på jobbet?

Hör gärna av er!

2 kommentarer:

  1. fråga: Vad EXAKT gör en copywriter..?

    SvaraRadera
  2. Ja det är lite det jag håller på att ta reda på..

    SvaraRadera