Summa sidvisningar

måndag 28 maj 2012

Kroppsbehåring

Ja då var det dags att rasa lite.

Nu när värmen börjar krypa på lite så börjar även shortsen och brottarlinnena komma fram.
Allt gott så långt!
Baksidan av myntet är dock att, inför öppen ridå, blir varse om folks hygienvanor samt inställning till kroppsbehåring och hur längesen det var det stackars fossingarna fick se en fotfil.

Låt mig nu säga först och främst att jag inte har något emot lite hår. Varken på ben, under armar eller tom på ryggar som många män råkar odla fram när de når en viss mognad.
Jag tycker att en hårig bringa (på män eftersom jag är straight, kvinnor har jag ingen uppfattning om. Eller sett) kan vara direkt tilltalande.

Men detta med att visa upp stora buskage under armarna, whats up with that? Jag noterar att (och det ska erkännas, jag hajar till när jag ser det på en kvinna) det är många kvinnor av sorten "batik, pacifism och jämnställdhet till varje pris" som brukar odla fram detta under armarna.

Nu tänker jag såhär kring detta:
Varför så jävla mycket hår? Kan man inte ansa, bara lite grann? Detta gäller även män tycker jag.
Benen kan man väl stå ut med eftersom man inte riskerar att få en svettig knäskål i fejset på vagnen en varm sommardag men jag undanbeder mig det andra.

Jag stör mig också på estetiken. Det ser fult ut. Det är bara i Sverige som det ska "fulas till" så mycket som möjligt när man är jämnställd. Jag vill vara jämnställd men vill också se fin ut under armarna!

"Varför ta bort något som är naturligt?" säger vissa till försvar. Fästingar är också naturligt. Liksom svarta leverfläckar säger jag då.

Att det skulle vara tiden vi lever i må vara fallet men människan har i alla tider haft skönhetsideal och velat försköna att som gått. Nu har vi kommit på att stenåldersmänniskorna ju inte tog bort håret. Tro mig, om de haft en rakhyvel hade de gjort det.




1 kommentar:

  1. älskart. dessutom. orka raka varje dag, då dyker ju de härliga hårinflammations säckarna upp, dessutom ett evigt kliande av sommar värmen....jo jag vet brasilansk vaxning, men nej jag fläker inte upp för att känna smärtan i mitt liv, uhhh. ansa, klipp, raka lite and be happy, wwe are only human:)

    SvaraRadera